10.7.05

Ανιχνεύοντας τα αίτια της νεοελληνικής ανοησίας

Το μάθημα της "Έκθεσης" ή
"Πως να γράψετε ένα σωρό πομπώδεις κοινότοπες ανοησίες, γεμίζοντας το μέγιστο δυνατό αριθμό σελίδων, για πράγματα τα οποία ούτε γνωρίζετε ούτε και θα μπορούσατε να γνωρίζετε στην ηλικία σας" ή
"πως να μιλήσετε σαν τυπικός νεοέλληνας ξερόλας με στόμφο και βεβαιότητα για πολυσύνθετα θέματα, αναπαράγοντας βλακώδη δημοσιογραφικά κλισέ, έτσι ώστε να αποσπάσετε την εύνοια του εξ'ίσου άσχετου καθηγητή / βαθμολογητή σας".

"Χαρακτηρισμός προσώπων" (άσκηση Γλώσσας στο Δημοτικό - τη θυμάστε;)
Σκοπός της άσκησης είναι - υποτίθεται - να καλλιεργηθεί το λεξιλόγιό σας. Χαρακτηρίστε με ένα επίθετο τα διάφορα πρόσωπα του διηγήματος/κειμένου της ημέρας.
Τώρα το πως αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση του λεξιλογίου σας είναι άγνωστο, αφού τη λέξη που θα χρησιμοποιήσετε προφανώς ήδη την ξέρετε (αλλιώς δεν θα τη χρησιμοποιούσατε). Το σίγουρο όμως είναι ότι οδηγεί στο να μειωθεί η κριτική σας σκέψη και η ευελιξία του μυαλού σας αφού οδηγήστε στη διατύπωση μονοδιάστατων, απόλυτων χαρακτηρισμών αντί να προσπαθείτε να αναλύσετε τις διαφορετικές πτυχές του κάθε χαρακτήρα και τους πιθανούς λόγους που τον κάνουν να φέρεται κατά τον Α ή Β τρόπο.

1 comment:

basik-ly said...

Η διαρκής επανάληψη στερεοτύπων "Ελλάς το μεγαλείο σου" δίχως την παραμικρή κριτική προσέγγιση. Τι ακούμε σήμερα στο ραδιόφωνο της ΕΡΑ Σπορ λ.χ.; "Είμαστε οι πρώτοι στο ποδόσφαιρο, στο μπάσκετ (ίσως τη θεωρούν ελλ. λέξη) και στη Eurovision". Σχόλιο στην άλλη γραμμή (σοβαρότατο): "Και στο τάβλι!"